Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Şırnak Valiliği
T.C. Şırnak Valiliği
T.C. Şırnak Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valiye Mesaj Yaz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Vali Yardımcıları Görev Dağılımı İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Etik Komisyonu
  • ŞIRNAK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar
  • GÜNDEM
    CUDI CUP Ulusal Tenis Turnuvası Validen Haberler Haberler Basın Açıklamaları Duyurular Güncel İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
16
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Birol EKİCİ
      • Vali Yardımcıları
        • Talha ALTUNTAŞ
        • Muhammet ÇİFTCİ
        • Hasan Hüseyin ALPASLAN
        • Emine DİLCE
        • Mehmet Fatih KILIÇ
      • Kaymakamlar
        • Beytüşşebap - Mehmet Furkan TAŞKIRAN
        • Cizre - Ahmet Vezir BAYCAR
        • Güçlükonak - Ökkeş Furkan KARAKURT
        • İdil - Anıl ADIGÜZEL
        • Silopi - Cihat KOÇ
        • Uludere - Ekrem Ender ERGÜN
    • Valiye Mesaj Yaz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
      • Kanunlar
      • Yönetmelikler
      • Yönergeler
      • Genelgeler
      • Valilik Genel Emirleri
      • Kararlar
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
      • Valilik Logosu
      • Şırnak Valiliği Kurumsal Kimlik Dosyası
      • Valilik Görselleri
    • Etik Komisyonu
  • ŞIRNAK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü
      • Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı İl Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
      • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Bölge Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Defterdarlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Halk Sağlığı Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • TRT İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
  • GÜNDEM
    • CUDI CUP Ulusal Tenis Turnuvası
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • Güncel İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

ŞIRNAK İLİ MERA KOMİSYONU KARARI Mera, Yayla ve Otlaklardan Faydalanma Usul ve Esasları

10.05.2011

ŞIRNAK İLİ MERA KOMİSYONU KARARIDIR

KARAR TARİHİ : 25/04/2011

KARAR NO : 2011/3

KARAR KONUSU : Mera, Yayla ve Otlaklardan Faydalanma Usul ve Esasları.

İl Mera Komisyonu 25/04/2011 tarihinde saat 10:00 da Vali Yardımcısı Turgay İLHAN başkanlığında 2011 yılında yayla ve meralara çıkışların usul ve esaslarını görüşmek üzere toplanmış olup, yapılan toplantıda; mera, yaylak ve otlaklara çıkış tarihi ile ilimizdeki ihtiyaç fazlası olarak tespit edilen mera, yaylak ve otlakların kiralanması ve göçer sürü sahiplerinin uyacakları esaslar belirlenerek, maddeler halinde aşağıda belirtilmiştir.

  1. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARDA OTLATMA PERİYODU:

  1. İlimiz için mera, yaylak ve otlaklar 15 Mayıs 2011 ve 01 Kasım 2011 tarihleri arasında, kışlaklar ise yılın geri kalan kısmında vatandaşlarımızın kullanımına sunulacaktır.
  1. Otlatma periyodu il genelinde kiralamalarda en fazla 165 gün olacaktır.
  2. Otlatmaya başlama ve otlatma bitiş tarihleri yıl içindeki mevsim koşullarına göre 1 (bir) ayı geçmemek şartı ile ileri veya geri almak Mera Komisyonunun alacağı yeni bir karar ile belirlenebilecektir.

  1. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARIN KİRALAMA ŞEKİLLERİ VE KULLANIM HAKKI ELDE EDİLMESİ:

B.1.Devletin Hüküm ve Tasarrufu Altında Olup da Tespit, Tahdit ve Tahsis İşlemi Biten Meralar

  1. İl Mera Komisyonunca tespit, tahdit ve tahsis işlemi bitirilen ve kiralanabileceği belirlenen mera, yaylak ve otlakların kiralanmasında tahmini bedelin hesaplanmasında sezonluk 10 TL/BBHB (On Türk Lirası/Büyükbaş Hayvan Birimi) (Ör: 1 adet BBHB, 2 adet yerli inek veya 10 adet koyuna denk gelmektedir.) alınacaktır.
  2. Kiralamalar 4342 sayılı Mera Kanunu ve bu kanun hakkında yayımlanan genelge ve talimatlar doğrultusunda yapılacaktır. Bu tür kiralamalar için müracaat etmek isteyenlerin 4342 sayılı Mera Kanunu ve bu kanuna ait Mera Yönetmeliğinin 13. maddesinin a bendi gereği otlatma mevsiminin başlamasından en az bir ay önce, otlatacakları hayvan sayısı, cinsi ile otlatmak istedikleri yeri bildiren bilgi, belgeler, sabıka kaydı, daimi tebligat adreslerini ihtiva eden onaylı belge ve nüfus kaydı belgesiyle birlikte, Valiliğe (İl Mera Komisyonuna) başvurmaları gerekmektedir. Bu nedenle süresi içinde yapılmayan müracaatlar bu maddeye istinaden değerlendirilmeyecektir.
  3. Kiralamalar 2886 sayılı İhale Yasasının ilgili maddelerine göre yapılacaktır.
  1. Kiralanmak istenilen yerlerin İl Mera Komisyonunca görevlendirilen Mera Teknik Ekibince incelenip değerlendirilmesinden sonra kiralanmak istenen arazinin mera alanı olduğu ve ihtiyaç fazlası olup olmadığının ve uygunluğunun tespiti halinde arazi için 'Kira Sözleşmesi' yapılacaktır. İl Mera Komisyonu dışında yapılan kiralama işlemleri yasal değildir.

B.2.Devletin Hüküm ve Tasarrufu Altında Olup da Tespit, Tahdit ve Tahsis İşlemi Tamamlanmayan Meralar

  1. Mera Komisyonunca tespit, tahdit ve tahsis işlemi tamamlanmayan bölgelerde mera ve yaylanın bulunduğu İlçe Tarım Müdürlüğüne müracaat edilerek uygunluk görüşü alınacaktır.

B.3.Özel Mülkiyete Tabi Olan Mera, Yaylak ve Otlaklar

  1. Özel mülkiyete tabi taşınmazlar için mülkiyet sahibi ile kiralamak isteyen şahıs kendi aralarında kira sözleşmesi yapacaklardır.
  2. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARDAN FAYDALANMA HAKKI ELDE EDENLERDEN İSTENECEK BİLGİ VE BELGELER:
  1. Özel mülkiyete konu olan taşınmazların kiraya verilmesi durumunda; kiraya verilen özel mülkiyete tabi araziye sınır olan Devletin hüküm ve tasarrufunda bulunan mera ve yaylak alanları ile kiraya verilemeyen diğer özel mülkiyet alanlarının korunmasından arazi sahibi sorumlu olacaktır.

  1. Hayvan hareketlerinin kontrolü kapsamında meralara sevk işlemini gerçekleştiren vatandaşlar konaklayacağı yerdeki güvenlik birimlerine yanlarında bulunan kişilere ait sadece kimlik bilgilerini verecektir.
  1. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARA İNTİKAL VE BURALARDAN DÖNÜŞ ŞEKLİ:

  1. Mera, yaylak ve otlaklara sürülerin gece ve gündüz intikalleri motorlu taşıtlarla yapılabilecektir. Motorlu taşıtlarla intikal yapılamayacak durumlarda ilgili güvenlik birimine bilgi vermek ve güvenlik birimlerinin gösterdiği güzergahı kullanmak ve gündüz olması şartıyla yaya intikalleri mümkün olabilecektir.
  1. Mera, yaylak ve otlaklardan geri dönüşlerde eski raporlar Tarım İl/İlçe Müdürlüklerine ibraz edilerek yeni hayvan sevk raporları alınacak ve ayrıldığı yerdeki güvenlik birimlerine ayrıldığına dair bilgi verilecektir.
  1. İntikaller esnasında güvenlik birimlerince yapılacak yol kontrollerinde veteriner sağlık raporu olup olmadığı kontrol edilecek, veteriner sağlık raporu olmayan sürülerin geçişine izin verilmeyecektir. Kontrollerde, hayvan sevkleri açısından, veteriner sağlık raporu haricinde bir belge sorulmayacaktır.
  2. Yaylalara gidiş ve yaylalardan dönüşte veteriner sağlık raporunda belirtilen güzergah kullanılacak ve intikal şekilleri uygulanacaktır.

  1. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARA GÖTÜRÜLECEK HAYVANLARLA İLGİLİ HUSUSLAR:

  1. Gerek, Sığır Cinsi Hayvanların Tanımlanması, Tescili ve İzlenmesi Yönetmeliği; gerekse Koyun-Keçi Türü Hayvanların Tanımlanması, Tescili ve İzlenmesi Yönetmeliği kapsamında küpelenerek kayıt altına alınmamış hiçbir hayvanın sevkine izin verilmeyecektir.

Küpelemeler İl ve İlçe Müdürlükleri ve protokol imzalanmış serbest veteriner hekimler tarafından yapılacaktır.

  1. MERA, YAYLAK VE OTLAKLARLA İLGİLİ DİĞER HUSUSLAR:

  1. 2565 sayılı Kanunun 32. maddesi kapsamında Genel Kurmay Başkanlığınca Geçici Askeri Güvenlik Bölgesi ilan edilen yerler dışında kalan çayır ve meralar vatandaşlarımızın kullanımına açıktır. İlimiz dâhilinde vukuu bulabilecek her türlü gelişmeler karşısında vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğine dönük olarak güvenlik kuvvetlerince alınacak her türlü güvenlik önlemine vatandaşlarımız uymakla mükelleftir.
  2. İlimiz genelinde kullanıma açık olan mera, yaylak, kışlak ve otlaklar; ancak ildeki hayvanların ihtiyacına yeteceğinden ilimiz dışından gelen hiçbir göçer, sürü sahibi veya yaylacıya kiralanmayacaktır. Ancak Şırnak İli nüfusuna kayıtlı olup il dışında ikamet ve hayvancılıkla iştigal eden vatandaşlarımız; hayvanların kendilerine ait olduğunun belgelendirilmesi ve küpeli olması şartıyla Şırnak İli yayla ve meralarından faydalanmak isterse bu hükmün istisnasıdır.
  3. Çevre sınır illerden gelerek ilimiz sınırlarından geçen sürü sahipleri ve göçerlerin il sınırları içerisinde hayvanlarını izinsiz otlatabileceği göz önünde bulundurularak, il sınırları Güvenlik Kuvvetlerince kontrol altında tutulacak ve bu tür otlatmalara müsaade edilmeyecektir.
  4. Konaklanmak ve faydalanmak üzere izin alınan yaylak ve otlak sınırlarının dışına kesinlikle çıkılmayacaktır.
  5. Sürü sahibi ve göçerler önceden beyanda bulundukları çobanlar ve diğer kişiler dışında başka kişi bulundurmak istedikleri takdirde, Güvenlik Kuvvetlerine bilgi vereceklerdir.
  1. Göçer ve sürü sahipleri mera ve yaylakları kiraladıktan sonra, müsaade edilen yere, belirtilen sayıdan fazla hayvan getiremeyeceklerdir. Belirtilen hayvan sayısından fazla hayvan getirenlerden, günlük her hayvan için 10/TL. BBHB para cezası alınarak belirtilen miktardan fazla olan hayvanlar derhal meradan indirilecek ve devamı halinde izin belgeleri iptal edilecektir.
  2. Tespit, tahdit ve tahsis işlemi biten ve kiralanan yerlerde otlatma bedellerinin % 25'i köy sandığına gelir olarak kayıt edilirken kalan kısmın yarısı otlatma izni verildiğini belirten sözleşmenin yapılması sırasında, diğer yarısı ise en geç iki ay içerisinde T.C.Ziraat Bankası Merkez Şubesinde bulunan 'Mera Gelir Hesabına' yatırılır. Otlatma bedelinin köy sandığına gelir olarak kaydedilen tutarı mera ıslah ve geliştirme işleri haricinde kullanılamaz. Bu durum kiralamanın yapıldığı İl veya İlçe Müdürlüğünce takip edilir.
  1. Meraların ıslahı ve salgın hastalıkların önlenmesi için 'Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanunu ve Yönetmeliği' uyarınca, Hayvan Sağlığı Zabıtası Komisyonunca alınan kararlara titizlikle uyulacaktır.
  1. Meraların ıslahı ve salgın hastalıkların önlenmesi için 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu hükümleri ile 5996 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılan, ancak 5996 sayılı Kanununa aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunan 3285 sayılı Hayvan Sağlığı Zabıta Kanunu, Hayvan Sağlığı Zabıta Kanunu Yönetmeliği ve 5179 sayılı Gıda Kanunu'nun yürürlükteki hükümleri uyarınca alınacak tedbirlere uyulacaktır.
  2. Alınan bu kararlara uymayanlar hakkında 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu, 4342 Mera Kanunu, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ve ilgili diğer kanun hükümleri doğrultusunda cezai işlem uygulanacaktır.
  3. İlçe Müdürlükleri kendi idari sınırları içinde bulunan mera ve yaylaların kullanım durumları ile ilgili 3'er aylık dönemler halinde rapor hazırlayarak İl Müdürlüğüne sunacaklardır. İl Müdürlüğü İlçelerden gelen raporlara Merkez İlçeye ait bilgileri de ekleyerek Mera Komisyonuna sunacaktır.
  4. 2011 yılına ait Şırnak İli yayla, mera, otlaklarından yararlanma usul ve esaslarını düzenleyen bu komisyon kararı ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlara tebliğ edilecektir.

Mera, yaylak ve otlaklardan faydalanma usul ve esaslarının yukarıdaki maddelerde belirtildiği şekilde yapılmasına oy birliği ile karar verildi.

Komisyon Başkanı: Üye : Üye :

Turgay İLHAN Şevket KURT Ali TAMER

Vali Yardımcısı İl Tarım Müdürü Ziraat Mühendisi
İl Tarım Müdürlüğü

Üye : Üye : Üye :

Özcan ALTUN Atilla DOĞAN Abdülkerim DAŞ

Milli Emlak Md. Kadastro Md.V. Orman İşletme Şefi

Üye : Üye : Üye :

Ertuğrul TATAR Cengizhan TATAR Murat ÖNER

İl Özel İd.Gn.Sekreter Yrd. Şırnak Ziraat Od. Bşk. Hazine Avukatı

Muhakemat Md.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Resmi Gazete
Atatürk Mahallesi Zübeyde Hanım Caddesi Hükümet Konağı - Merkez / ŞIRNAK
0486 280 20 23
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız